آزادی این است که …

آزادی این است که نه تو به نیمه عریان بودن من کار داشته باشی‌ نه من به حجاب تو،
آزادی این است که نه تو به میگساری من کار داشته باشی‌ نه من به نماز شب تو،
آزادی این است که نه تو به بی‌ خدایی من کار داشته باشی‌ نه من به خدا داری تو،

آزادی تنها این نیست که من خرمن گیسو در باد افشان کنم،
آزادی تنها این نیست که رقص نسیم را بر پیکر نیمه عریان خود تماشا گر باشم،
آزادی تنها این نیست که من با جفت خود در خیابان آزادانه قدم بزنم،
آزادی تنها این نیست که من نیمه شب مست در کنار زاينده رود غزل بخوانم،
آزادی تنها این نیست که من پوست تن را بی‌ هیچ حجابی به بوسه‌ آفتاب کنار دریای خزر و خلیج پارس بسپارم،
آزادی تنها این نیست که من لب دخترکی را از سر شوق ناگهان در پیش چشم مردم ببوسم،
اینها ابتدائی‌ترین حقوق انسانی‌ من است…
آزادی این است که نه تو به نیمه عریان بودن من کار داشته باشی‌ نه من به حجاب تو،
آزادی این است که نه تو به میگساری من کار داشته باشی‌ نه من به نماز شب تو،
آزادی این است که نه تو به بی‌ خدایی من کار داشته باشی‌ نه من به خدا داری تو،
آزادی این است که نه، تو به زور در پی‌ نوشاندن شربت کوثر به من باشی،‌ و نه من به زور در پی‌ بخشیدن لذت شراب به تو..
آزادی این است که نه دین تو بر من حکم براند نه من تو را بی‌ دین بخواهم،
آزادی این است که نه تو مرا با بی‌ دینی من تکفیر کنی،‌ و نه من تو را با دین تو تحقیر…

از میان کامنتهای دریافتی

پاسخی بگذارید

