شمارۀ 468 هفته نامۀ صحرا

مي خواهم ثابت کنم که يک ايرانی ام، زاده گلستانم، دست پروردۀ ترکمن صحرای ايرانم

متن سخنرانى عبدالغفار رادمهر، دبير كميته اقوام و مذاهب ستاد روحانى در گلستان در ديدار نماينده ولی فقيه در استان :

مى خواهم به دغدغه اى اشاره نمايم كه دغدغه ى فكرى همۀ ماست. دغدغۀ فرهنگ، دغدغه هويت، دغدغه هويت قومى و ملى .ما همراه با انقلاب اسلامى، خيلى از راه ها را طى نموده ايم . اما، اما، من درمانده ام. من عاجزم از انتخاب يك اسم، براى تعيين سرنوشت يك نام، تاريخ من زير سوال رفته است . تاريخ من دارد مسير بيراهه اى را مى پيمايد. ما بايد اين مسير تاريخى را بخوبى بسرمنزل مقصود برسانيم. تاريخ اترك، تاريخ پيشينيان من بوده و است. تاريخ اترك، تاريخ تركمن صحراست. تاريخ اينچه برون، تاريخ منطقه وسيعى از جغرافياى تركمن صحرا و گلستان است. تاريخ تركمن صحرا بخش گسترده اى از تاريخ نياكان ما درسرزمين متمدن ايران بزرگ بوده است. ما نبايد بدست خودمان، اين تاريخ را تحريف بكنيم. حضرتعالى استحضار داريد كه راه آهن منطقه اترك، بعد از افتتاح راه آهن ايران، تركمنستان و قزاقستان توسط رياست محترم جمهور، به راه آهن شمال شرق تغيير نام يافت. در واقع هويت اترك زير سوال رفت.

اترك همچون رود ارس كه براى هموطنان ترك ما ارزش دارد، براى ما نيز اترك، ارزشمند است.

تاريخ اترك، تاريخ پيشينيان من بوده و است. تاريخ اترك، تاريخ تركمن صحراست. تاريخ اينچه برون، تاريخ منطقه وسيعى از جغرافياى تركمن صحرا و گلستان است. تاريخ تركمن صحرا بخش گسترده اى از تاريخ نياكان ما درسرزمين متمدن ايران بزرگ بوده است. ما نبايد بدست خودمان، اين تاريخ را تحريف بكنيم.

برای مطالعۀ شمارۀ 468 هفته نامۀ صحرا روی فایلهای زیر کلیک بکنید؛

هفته نامۀ 468 صحرا_1

هفته نامۀ 468 صحرا_2

هفته نامۀ 468 صحرا_3

هفته نامۀ 468 صحرا_4

هفته نامۀ 468 صحرا_5

هفته نامۀ 468 صحرا_6

 

پاسخی بگذارید

