شعری جدید از ستار سوقی ـ آتیانچا دانگ

خلیفه ستار سوقی

سروده ای که جانمایه اش آزادی است و به راستی که بهار منادی آزادی است و بس.

اوریله رین عوممان لارا
داغ لار دؤرارا حایباتئمدان
دیلیم باردیر کسگیر قلیچ
غالامئم بار دولی یاراغ
پاراساتلی باش لارئم بار
یاشارین من یازلارا چن
گیجه لری گچه رین من
تازه دن بیر
آتیانچا دانگ

تصویر کوچک شده
تاريخ 2015/3/22
اولکامیز- در اولین روز بهار و سال نو، خلیفه ستار سوقی شاعر نام آشنای ترکمن صحرا که با دوست روزنامه نگار و ادیبش حاج حمید کمی سردبیر صحرا به مراسم چهلم همسر شاعر پیشکسوت تقی دادا پورمند به گنبد آمده بود نشستی و دیداری داشتیم . در آن نشست کوتاه ولی پربار از وی شعری در باره بهار خواستم که ساوچی شعر ذیل را تقدیم کرد. سروده ای که جانمایه اش آزادی است و به راستی که بهار منادی آزادی است و بس.آتیانچا دانگ

من باهارا اوریله رین
سولدئریپ بیلمرسینگ منی
من دنگیزه اوریله رین
غوریدیپ بیلمرسینگ منی
چتی رارین
چتی رارین
اوریلرین بوستان لارا
دامجا، دامجا دامارین من

اوریله رین عوممان لارا
داغ لار دؤرارا حایباتئمدان
دیلیم باردیر کسگیر قلیچ
غالامئم بار دولی یاراغ
پاراساتلی باش لارئم بار
یاشارین من یازلارا چن
گیجه لری گچه رین من
تازه دن بیر
آتیانچا دانگ

شعر – تا سپیده دمان

باز می گردم من به بهار
نمی توانی مرا پژمرده سازی
باز می گردم به دریا
نمی توانی مرا بخشکانی
من شکوفه می زنم
من شکوفه می زنم
باز می گردم به باغها
قطره قطره می بارم چون باران
باز میگردم به اقیانوسها
از هیبت و شکوهم کوهها استوار می مانند
زبانی دارم چون شمشیر تیز و برنده
قلمم سلاحی است در برابر دشمن
سردارانی دارم با تدبیر و هوشیار
تا بهاران زندگی می کنم من
از ظلمت ها و سیاهی ها می گذرم من
تا بار دگر
سپیده دمان بدمد
و سحرگاهان برآید
و آزادی را نوید دهد

ترجمه از: لطیف ایزدی
گنبد – شنبه اولین روز سال 94

پاسخی بگذارید

