قائمی، تاجر و دانشفر مثلث قدرت تیم ملی

اهالی والیبال ترکیب دانشفر، قائمی و تاجر در هر تیمی را مثلث قدرت می دانند حال باید دید آیا سرمربی نیز اعتقادی به تشکیل این مثلث در تیمش دارد. والیبال گلستان حالا با این سه نماینده در اردوی تیم ملی آن هم در آستانه رقابت های لیگ جهانی 2015 که از اعتبار و ارزش خاصی در دنیا برخوردار است بار دیگر مورد توجه علاقه مندان و اهالی والیبال به ویژه آنان که از سابقه و آوازه والیبال این منطقه می دانند، قرار گرفته است.
باید دید تاجر و دانشفر خواهند توانست از فرصتی که در چنین شرایط حساسی در اختیارشان قرار گرفته است برای تصاحب پیراهن تیم ملی استفاده کنند تا قائمی تنها نماینده این منطقه در تیم ملی نباشد؟
تصویر کوچک شده

تاريخ 2015/4/23
نشریه گلشن مهر در صفحه ورزشی روز چهارشنبه با اشاره به حضور سه والیبالیست گلستانی در اردوی تیم ملی در آستانه رقابت های لیگ جهانی 2015 نوشت: اهالی والیبال ترکیب دانشفر، قائمی و تاجر در هر تیمی را مثلث قدرت می دانند حال باید دید آیا سرمربی نیز اعتقادی به تشکیل این مثلث در تیمش دارد.
در این گزارش با عنوان مثلث قدرت به قلم رقیه مسلمی پور می خوانیم: هفته سوم تمرینات تیم ملی والیبال از دو روز پیش با هفت تغییر در دو گروه الف و ب آغاز شد و یکی از تغییرات ‹اسلوبودان کواچ› دعوت از چند بازیکن جدید به اردوی تیم ملی است بازیکنانی که در میان آن ها دو گلستانی دیگر علاوه بر ‹فرهاد قائمی› ستاره بازی های لیگ جهانی حضور دارند.
‹میکاییل تاجر› که در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور در سالی که گذشت فصل پرباری داشته و در مقابل دیدگان سرمربی تیم ملی و هواداران والیبال حسابی درخشید، بالاخره توانست در لیست کواچ قرار گیرد.
تاجر در شرایطی به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشورمان دعوت شده است که پیش از این نیز بارها دعوتش به اردوها ثمره ای برای فیکس شدنش نداشت.
‹ادریس دانشفر› سومین مهره گلستانی دعوت شده به اردوی تیم ملی است که در تمرینات گروه ب شرکت دارد.
دانشفر 27 ساله البته با اردوها و بازی های ملی ناآشنا نیست و به همراه تیم ملی نوجوانان قهرمانی جهان را در این رده در کارنامه اش دارد.
والیبال گلستان حالا با این سه نماینده در اردوی تیم ملی آن هم در آستانه رقابت های لیگ جهانی 2015 که از اعتبار و ارزش خاصی در دنیا برخوردار است بار دیگر مورد توجه علاقه مندان و اهالی والیبال به ویژه آنان که از سابقه و آوازه والیبال این منطقه می دانند، قرار گرفته است.
باید دید تاجر و دانشفر خواهند توانست از فرصتی که در چنین شرایط حساسی در اختیارشان قرار گرفته است برای تصاحب پیراهن تیم ملی استفاده کنند تا قائمی تنها نماینده این منطقه در تیم ملی نباشد؟

کار دشوار والیبال ایران در لیگ جهانی آمریکا

با آغاز هفته سوم تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ جهانی 2015 که از هشتم خرداد ماه آغاز می شود، دعوت شدگان به اردو در دو گروه و در دو نوبت صبح و عصر تمرین می کنند.
در گروه الف که تمرینات با آنان آغاز می شود، فرهاد قائمی (گنبد) در کنار عادل غلامی (آمل) و در گروه ب میکاییل تاجر (گنبد)، ادریس دانشفر (بندرترکمن)، همچنین مجتبی میرزاجانپور (بابل) و رضا قرا (آمل) نمایندگان والیبال گلستان و مازندران هستند.
لیگ جهانی سال 2015 در سه سطح و با حضور 32 کشور جهان در شرایطی برگزار می شود که تیم ملی والیبال ایران با درخشش خیره کننده اش در لیگ جهانی دوره قبل، همچنین قهرمانی در آسیا و کسب نتایج مطلوب در رقابت های جهانی سال گذشته در مقابل سیل عظیم انتظارات هواداران و مسئولان قرار دارد.
والیبال ایران در این مسابقات در گروه دوم سطح یک با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان هم گروه است و کار سخت تری نسبت به دوره قبل این بازی ها در پیش رو دارد.
تیم ملی کشورمان در دیدارهای اول و دوم خود در لس آنجلس آمریکا به مصاف ایالات متحده می رود. با توجه به شیوه و نوع بازی های تیم های بزرگی چون روسیه، لهستان، آمریکا (هم گروه های ایران)، همچنین تیم های دیگری چون ایتالیا و صربستان که صاحب سبک در والیبال جهان بوده و از این سو، تکنیک بالای تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی و سرعت بالای بازی ها به نظر می رسد استفاده از بازیکنانی که در به ثمر رساندن سرویس های جهشی و موجدار، استفاده از پاس های کوتاه و سرعتی، همچنین آبشارهای قدرتی مهارت بیشتری از خود نشان دهند مد نظر ‹کواچ› باشد و این، همان نکته قابل توجهی است که احتمال حضور بازیکنانی چون تاجر و حتی دانشفر را در کنار قائمی بیشتر می کند. البته از آمادگی فیزیکی بازیکنان و داشتن روحیه و انگیزه بالا در تمرینات تا آخرین روز اردونشینی نیز نباید مغفول ماند.

بازیکنان متعصب و آرزوهایشان!

میکاییل تاجر متولد سال 63 و گنبدی است. در سال 86 توسط ‹زوران گائیچ› به تیم ملی دعوت شد اما تا قبل از دعوت کواچ در این دوره، عدم دعوت از او به اردوی تیم ملی علاوه بر خودش برای هوادارانش نیز به یک معما تبدیل شده بود.
تاجر که افتخاراتی چون نایب قهرمانی لیگ برتر با تیم های سایپا و متین ورامین، نایب قهرمانی باشگاه های آسیا همراه با سایپا، چهار دوره قهرمانی دانشجویان جهان و سومی لیگ برتر با شهرداری تبریز را در کارنامه اش دارد، در تیم های دیگری چون دانشگاه آزاد، بانک کشاورزی، شهرداری ارومیه، پیشگامان کویر یزد و … توپ زده و از این حیث، یکی از باتجربه ترین های حاضر در لیگ برتر والیبال ایران است.
او در حالی که در دو سال گذشته بهترین سال های حضورش در لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران را تجربه کرد اما در لیست ‹ولاسکو› قرار نگرفت تا خیلی ها تأیید کنند پیرمرد اعتقاد بیشتری به زیر 25 ساله ها دارد. آقای پشت خط زن که در زدن آبشارهای قدرتی تبحر خاصی دارد یک سال دیگر دور از زادگاهش اما در متن والیبال، این بار با متین ورامین بر قله باشگاه های آسیا درخشید تا هواداران گنبدی همچنان در حسرت تماشای بازی های زیبای او در شهرشان باشند.
تاجر که چند سالی است خارج از شهرش توپ می زند بازی در شهر خود و در جمع هوادارانش را به هر تیمی و شهری ترجیح می دهد: ‹بازی کردن در گنبد خاص است، تب والیبال در این شهر بالاست و به نظر من هیچ هواداری هوادار گنبد نمی شود›.
جمع شدن والیبالیست های گنبدی در تیم لیگ برتری این شهر از مهمترین آرزوهای اوست: ‹دوست دارم تیم گنبد اسپانسر قوی داشته باشد و همه بازیکنان این شهر بتوانند دور هم جمع شده و یک تیم قوی شوند تا به تیمی باج ندهند اما مسوولان ما برای بازیکن شهرشان ارزش زیادی قائل نیستند›.
دانشفر هم که سابقه بازی در تیم هایی چون استقلال گنبد، هاوش گنبد، باریج اسانس و آلومینیوم المهدی را در لیگ برتر ایران دارد بازیکن متعصبی است تا آن جا که در زمان حضورش در تیم دیگر خود را سفیر این منطقه معرفی می کند: ‹مردم اینجا و هواداران والیبال این منطقه خاص اند و من در هر تیمی که باشم خود را سفیر این مردم معرفی می کنم و از آن ها می گویم. من در چند سال حضورم در والیبال گنبد خاطرات زیادی دارم و حساب تعداد اندک تماشاگرنماها را با هواداران فهیم والیبال یکی نمی دانم›.
او پیش از این گفته بود که بازی در گنبد را دوست دارد اما با پیشنهادهای ناامیدکننده اسپانسرها نمی تواند به تیم این شهر بیاید.
اهالی والیبال ترکیب دانشفر، قائمی و تاجر در هر تیمی را مثلث قدرت می دانند، حال باید دید آیا کواچ نیز اعتقادی به تشکیل این مثلث در تیمش دارد؟

بمب انرژی در تیم ملی!

اما ‹فرهاد قائمی› که او را یکی از موفق ترین عضو تیم ملی والیبال ایران در دو سال اخیر می دانند حالا یکی از آماده ترین های اردوی کواچ به شمار می رود؛ بازیکنی که با آن فیگور خاص حین اجرای سرویس، نه فقط در والیبال ایران که در والیبال دنیا هم چهره ای شناخته شده است.
پسر خندان و پرانرژی والیبال گنبد که پس از دعوت ولاسکو سه سال است زندگی اش در اردوهای تیم ملی و مسابقات بزرگ سپری شده، خودباوری بازیکنان ایران را در موفقیت های اخیر والیبال کشورمان عامل اصلی می داند: ‹انگیزه ما برای رقابت با بزرگان والیبال جهان بسیار بالا بود و همین باعث شد تا عملکرد خوبی داشته باشیم عملکردی که حالا توقعات از تیم ملی را بالا برده است›.
چپ دست والیبال ایران با اعتقاد به این که هیچ موفقیتی آسان به دست نمی آید به سختی های حضور در اردو اشاره می کند: ‹ورزش حرفه ای سختی های خاصی دارد اما بازیکنان کم کم به آن عادت می کنند. البته جو بسیار صمیمی در تیم باعث شده تا سختی هایی مانند دوری از خانواده و … را بهتر تحمل کنیم و با شرایط کنار بیاییم›.
بهترین دریافت کننده مسابقات جهانی که به موفقیت تیم بیش از عنوان فردی توجه دارد، علی رغم پیشنهاداتی از لیگ ترکیه و چند کشور جنوب شرق آسیا بازی در لیگ برتر ایران را انتخاب کرد تا شاید این گونه بیشتر مقابل دیدگان کواچ باشد.
او که با شادی های عجیبش همیشه یکی از سوژه های عکاسان و دوربین های تلویزیونی بوده است برای آن که عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کند، انگیزه بالایی دارد : ‹وقتی شرایط برای پیشرفتم مهیاست چرا به این عنوان فکر نکنم هر چند عنوان گروهی بسیار باارزش تر از عنوان فردی است›.
شکی نیست فرهاد با این روحیه و تکنیک عالی یکی از بهترین های ایران در لیگ جهانی 2015 باشد.
منبع – ایرنا
× تیتر از اولکامیز است

بیان دیدگاه